e-mailmarketing

Waarom e-mailmarketing met WeConnect? 

Een wekelijkse nieuwsbrief met een nieuwe collectie, een welkomstmail voor een nieuwe abonnee of een geautomatiseerde verlaten winkelwagen mail. E-mail biedt in iedere fase van de customer journey toegevoegde waarde. Het is niet voor niets al jarenlang het kanaal met de hoogste ROI.

Dit is wat we doen

Segmentatie en doelgroepen

Door het actief verzamelen van klantgegevens, deels door formulieren en deels door gedrag op de website en in je nieuwsbrieven, segmenteer je gemakkelijk je e-mailbase.

We delen jouw doelgroep op in voor jouw merk relevante segmenten. Met als doel om niet iedereen overal over te mailen, maar voor het segment relevante content. Of misschien nog wel belangrijker, om een segment juist uit te sluiten. Bij voorkeur maken we hiervoor gebruik van een Customer Data Platform. Hierin kunnen we alle beschikbare databronnen (e-commerce, social, website etc.) met elkaar verbinden, zodat we zoveel mogelijk data verzamelen en rijke segmenten kunnen creëren.

Dynamische gedragssegmenten

Op basis van het gedrag van je bezoekers op de website en op advertentiekanalen, denk aan bekeken producten en geklikte advertenties, genereer je interesse segmenten. Deze worden dynamisch gereed gezet en constant aangevuld op basis van nieuwe data die verzameld wordt. Zo zijn je segmenten altijd up to date en weet je zeker dat de juiste content aan het juiste segment wordt getoond.

Segmenteren op e-mailinteracties

Helaas kun je niet je hele base betrokken houden bij je e-mails. Er zijn lezers die elke nieuwsbrief openen en klikken, maar natuurlijk ook een hele hoop die je mails nooit openen. Deze mensen wil je niet eindeloos blijven mailen om te kunnen garanderen dat je e-mails goed blijven aankomen. Deze inactieve lezers kunnen we automatisch segmenteren en gaan we proberen te heractiveren.

Personalisatie en optimalisatie

Personalisatie is dé manier om ervoor te zorgen dat jouw mails wél opvallen tussen al die anderen. Hiervoor zijn talloze creatieve manieren, zoals: persoonlijke productaanbevelingen, dynamische content en een verjaardagsmail. Deze plak je zonder enige technische kennis zo vanuit Smartweb in je nieuwsbrieven. Met wat simpele regels maak je ook elk veld dynamisch zichtbaar voor de groepen die matchen aan je regels. Dit kan bij een integratie met EffectiveProfiles o.b.v. elk gemaakt segment. Oftewel, toon bijvoorbeeld alleen aan je topklanten je pre-sale actie of toon alleen aan de lezers die je herkent op de website productaanbevelingen.

Test verschillende theorieën om te kijken welke het beste bij jouw bedrijf passen. Dit kan goed worden gedaan door onze ingebouwde A/B-test tool! Analyseer de test in het dashboard om de e-mailmarketing nog effectiever te maken. Het dashboard geeft o.b.v. de opgegeven KPI ook gelijk de winnaar van de test.

Automation

Je kan pas echt de juiste e-mails op het juiste moment naar de juiste ontvanger sturen als je marketing automation gebruikt. Zo kun je op basis van gedrag van de ontvangers opvolgacties inplannen. Er zijn talloze opties voor mailflows die jouw emailmarketing naar een hoger niveau tillen. Met minder handmatig werk én meer conversies als resultaat. We adviseren over welke automation flows het beste voor jouw merk werken. 

Gebruiksvriendelijke nieuwsbrief editor

Met onze gebruiksvriendelijke drag & drop editor kun je zonder moeite nieuwsbrieven in elkaar zetten. Het is geheel responsive en ook direct voor mobiel design te bewerken (mobile first). Daarnaast kun je ook direct zien hoe je nieuwsbrief er in het populaire dark-mode uitziet. Zo ben je er altijd zeker van dat je nieuwsbrief er goed uitziet op alle devices en mailclients. Daarnaast kun je ook gemakkelijk personaliseren met profielvelden, dynamische blokken en zelfs dynamische afbeeldingen.

Je kunt zelf aan de slag gaan met onze nieuwsbrief editor, maar uiteraard kunnen wij dit ook voor jou doen. Onze specialisten kunnen hulp bieden op gebied van het maken van e-mailtemplates, dynamische blokken, het opstellen van automation flows en het maken van optimalisatieplannen.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.