affiliate marketing

Waarom affiliate marketing? 

Affiliate netwerken zijn een waardevolle verbreding van je sales funnel. Wij helpen je met de aansluiting en zetten samen met jouw merk honderden publishers aan het werk om jouw producten te promoten in blogs, cashback- en couponsites, vergelijking modules of influencer posts. Zo werken anderen voor een kleine vergoeding aan jouw sales.

Dit bieden we

Welk affiliate netwerk kies je

Er is een ruim aanbod van affiliate netwerken met ieder hun specialisaties. Wij hebben ervaring met veel van deze netwerken en kennen hun goede en slechte kanten. De keuze voor een netwerk hangt af van jouw markt en wensen, en wij staan klaar met onpartijdig advies om jouw salesfunnel zo groot en effectief mogelijk te maken.

Publishers

Publishers zijn partijen die jouw diensten of producten graag willen verkopen via hun site, socials, nieuwsbrieven en andere kanalen. Jij bent hier de baas over welke partnerschappen je aan wilt gaan. Hierbij heb je grote controle over welke uitingen deze publishers mogen gebruiken. Wij helpen bij de keuze van publishers en het beschermen van de kwaliteit van uitingen die gebruikt mogen worden.

Techniek en advertenties

Publishers gaan aan de slag met de assets die jij aanlevert.Deze assets bestaan bijvoorbeeld uit banner advertenties, product feeds of promo codes.Ook zal je site de nodige tracking pixels moeten bevatten. Dit klinkt misschien als veel werk, maar voor ons is dit dagelijkse kost en we loodsen je zo snel mogelijk door de opzet hiervan.

Verkopen en vergoedingen

Verkopen gebeuren op je eigen website. Affiliates krijgen meestal per verkoop een vergoeding. Deze vergoeding spreek je van tevoren af met het netwerk en individuele publishers. Hierbij blijf jij in controle over wat precies een verkoop is. Mocht je hulp willen met nagaan of dit proces fair verloopt, dan staan wij voor je klaar.

Meer weten over affiliate marketing? Neem contact met ons op.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.