social advertising

Waarom social advertising?

Gemiddeld besteden we bijna 2 uur per dag aan social media. Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, LinkedIn en Snapchat vormen daarom een onmisbaar onderdeel in jouw marketingstrategie.

Dit is wat we doen

Welke platformen?

Binnen social media advertising is het belangrijk om het juiste platform te kiezen waar jouw doelgroep aanwezig is. Elk platform vraagt hierbij om zijn eigen aanpak en strategie. Zo kan het voor Meta goed werken om een televisiecampagne in een korte versie door te vertalen, maar is dit voor TikTok een echte no-go. Door onze ervaring met TikTok, Facebook en Instagram (Meta), Pinterest, Snapchat en LinkedIn kunnen wij jou goed adviseren welk kanaal het beste resultaat voor jouw doelstelling oplevert. 

Wil je enkel reviews verzamelen en consumenten het product laten proberen? Dan is het Testpanel zonder de cashback module een goed idee. Consumenten melden zich aan, ontvangen het product en laten een review achter. Simpel as that!

Full funnel advertising

Op basis van een analyse stellen we een strategie op en doen we een voorstel om de doelstellingen van jouw merk te realiseren. Denk hiervoor aan effectieve awareness campagnes, waarmee we een groot bereik kunnen realiseren, frequentie opbouwen en daarmee de. Of campagnes waarbij we sturen op het genereren van traffic naar een landingspagina of conversie in de webshop. 


We zetten campagnes op door middel van onze full funnel aanpak. Hierbij brengen we de gehele customer journey in kaart en tonen we advertenties op verschillende touchpoints in deze reis. Door middel van slimme retargeting en het gebruik van de algoritmes van social media, zijn we in staat om de mental availability vergroten van een merk te vergroten, realiseren we downloads whitepapers of aanmeldingen voor e-mailflows en maken we van potentiële klanten leads.

Testen en optimaliseren

Met onze Evidence Based marketing aanpak zijn we continu op zoek naar de beste manier om jouw doelstelling te realiseren. We sturen op het beoogde resultaat en het verzamelde bewijs analyseren we en nemen we mee in een volgende campagne. We werken met benchmarks op categorieniveau (o.a. FMCG en e-commerce) waar we het behaalde resultaat van jouw campagne kunnen benchmarken met de markt. Bij iedere social advertising campagne die we voor jou draaien zijn we continu op zoek naar verbetering, of het nu gaat om doelgroep of creative. 

Slim inzetten van data

Door de samenwerking met ons Customer Data Platform, weten wij precies in welke fase van de journey de consument zich bevindt. De algoritmes van Meta en TikTok worden steeds slimmer en werken steeds vaker discovery based. Op die manier kunnen ze de intentie van de potentiële klant goed inschatten, maar door het algoritme te voeden met segmenten vanuit het CDP, zien wij de resultaten stijgen. Ook is het interessant dat we goed door kunnen meten of een social koper ook een hoge customer lifetime value heeft. Op die manier hebben we een goed beeld wat de waarde is van iedere marketing euro die je inzet en kunnen we de het effect van de campagne(s) ook op langere termijn evalueren. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van social advertising? Neem contact met ons op!

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence Based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.