Sponsored products

Waarom Sponsored products

Een advertentie mogelijkheid binnen retail media is Sponsored Products.

Dit geeft je als verkoper de kans om binnen een platform je producten te laten opvallen, zichtbaarheid te creëren en direct impact te maken op verkopen.

Je krijgt meer inzichten en grip op je klant en het koopgedrag.

Sponsored Products is mogelijk bij verschillende webwinkels, zoals Bol, Amazon, Albert Heijn en Jumbo. Sponsored Products biedt de mogelijkheid om betaalde topposities te verkrijgen binnen de zoekresultaten. Hierdoor kun je een nieuw product laten opvallen, populaire producten promoten of jouw product bovenaan de pagina plaatsen. Dit zorgt ervoor dat jouw producten op het juiste moment en op de juiste plek zichtbaar zijn, wat de directe conversies verhoogt.

Adverteren kan binnen de relevante categorieën en zoekwoorden, waarbij je per klik betaalt en posities bovenaan de pagina kunt claimen.

Dit doen we

Aanpak

Onze aanpak omvat drie gesegmenteerde campagnes gebaseerd op zoekintentie:

1. Categorie: Brede en algemene termen op categorieniveau.

2. Branded: Zoekopdrachten rond de merknaam (inclusief spelfouten) om naast bestsellers ook nieuwe producten te promoten.

3. Specifiek: Hoogst relevante zoekwoorden voor productpromotie.

Bij livegang van de campagne start het optimalisatieproces, waar we vertoningen en conversies continu kunnen verbeteren op basis van realtime data.

We testen, experimenteren en analyseren om zowel best presterende als potentieel beter presterende producten te optimaliseren, wat de totale afzet verhoogt. Onze full-funnel marketingaanpak zorgt ervoor dat we jouw doelgroep door alle fasen van de funnel begeleiden. Dankzij intensief contact met retailers en vaste contactpersonen kunnen we scherpe voorstellen, analyses en resultaten leveren.

Als experts in Sponsored Products hebben we uitstekende resultaten voor onze klanten behaald.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.