strategie

Waarom strategisch advies van WeConnect?

Wij helpen je met het definiëren van heldere doelstellingen en het kiezen van de juiste kanalen waarmee we jouw doelgroep bereiken. Het bepalen van de strategie geeft je houvast om de vooraf bepaalde doelstellingen echt te behalen! Door het analyseren en inzetten van relevante data, creëren we samen een effectieve aanpak voor de groei en succes van jouw merk.

Dit is wat we doen

Customer journey in kaart brengen

Het begint allemaal met data en het in kaart brengen van de journey en het klantgedrag. Dit vormt de input voor de strategie en aanpak. Vanuit jouw doelstelling(en) bepalen we vervolgens samen wat we willen gaan meten en waar we op gaan sturen. We gebruiken Analytics en/of een Customer Data Platform om KPI’s te formuleren. Hiermee zorgen we voor focus en kunnen we doelgericht te werk gaan. 

Full funnel strategie

Aan de hand van het full funnel strategie zorgen we ervoor dat iedere persoon meegenomen wordt door elke stap van de customer journey. Vanaf het punt dat een persoon je merk of product nog niet kent tot het worden van een loyale klant. Elke klant volgt zijn of haar eigen journey. Door in de strategie te werken met een juiste combinatie van upper- en bottom funnel kanalen kunnen we deze journey optimaal laten verlopen. 

Evidence Based Marketing

Onze aanpak is volledig Evidence Based. Dit betekent dat we elke campagne en activiteit grondig testen, meten en optimaliseren om de best mogelijke resultaten te behalen. We houden de resultaten voortdurend tegen de KPI’s en doelen aan, zodat we altijd weten waar we staan en waar we naartoe moeten. Het bewijs verzamelen we uit Analytics tools, een Candidate of Customer Data Platform, of A/B testen en dit delen we in onze realtime online dashboards. 

Creatief concept

 

Om op te vallen als merk is een creatief concept een must. Je wilt het juiste haakje hebben om gezien te worden door je doelgroep op het kanaal waar zij actief zijn. Samen met onze creatieve strateeg gaan we op zoek naar de onderscheidende positionering van jouw merk. Dit vertalen we door naar een creatief concept en krachtige visual die we gebruiken in de campagnes.  

WeConnect_Evidence_Based_Experiment_Framework_v5

Mediaplan

 

Onze consultants adviseren over de juiste inzet van kanalen om jouw doelgroep te bereiken. We stellen een mediaplan op waarin de optimale mediamix van online en offline kanalen worden meegenomen en bijbehorende mediabudgetten. Voor online kanalen kun je denken aan Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, LinkedIn en Google Ads. Offline kopen we in door middel van (Digital) Out of Home en print. Ook hier werken we vanuit de full funnel strategie, waardoor we optimaal gebruik maken van de beschikbare mediabudgetten. We kopen de media in, meten, analyseren, A/B testen en optimaliseren de campagnes zodat de beoogde doelstelling wordt behaald. De behaalde resultaten kunnen we benchmarken om je een gevoel te geven hoe je opereert ten opzichte van de markt.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

Het doel was om de totale categorie vers gekoelde aardappelen te laten groeien en de nieuwe merkpositionering te laden. Zo hebben we een strategische campagne bedacht op categorie- en merkniveau. Benieuwd hoe we dat hebben gedaan?