CRO

Waarom CRO bij WeConnect?

CRO, het optimaliseren van conversie, bepaalt in hoge mate het rendement van je marketing euro. Er wordt gewerkt met grote budgetten om mensen naar een website te krijgen. Om websitebezoekers zoveel mogelijk laten te converteren is CRO een essentiële stap binnen het bereiken van de KPI’s.

Dit is wat we doen

Onze CRO aanpak

We starten met een pre-analyse (nul-meting). Hiervoor stellen we een planning op, op basis van ICE (prioritering), beoordeelde hypotheses. We kijken naar bekende best-practices, concurrentie, onderscheidend vermogen en conversiekillers. Wanneer alles duidelijk in kaart gebracht is, gaan we op basis van prioriteit experimenteren. Alle touchpoints die van belang zijn binnen de customer journey van jouw merk worden bij ons centraal gesteld en behandeld binnen onze CRO analyses en experimenten.

Evidence Based werkwijze

CRO sluit haarfijn aan bij onze Evidence Based werkwijze die wij, binnen WeConnect breed, dragen. Zo valideren we dus alle hypotheses met A/B testen waardoor we met zekerheid kunnen zeggen dat de aanpassing echt iets oplevert en hoeveel precies. Lees hier meer over onze aanpak. 

A/B testen

Meer conversie behalen? In korte online tests kun je snel onderzoeken welke versie van je website het beste presteert. Nu Google Optimize gaat verdwijnen kun je niet meer gratis A/B testen opzetten. Onze website personalisatie tool SmartWeb heeft een A/B test functionaliteit beschikbaar. Zo kun je dus standaard A/B testen opzetten, zoals het veranderen van een CTA button, maar ook testen met gepersonaliseerde content.

A/B testen kunnen binnen meerdere touchpoints van de customer journey plaatsvinden. Van aanpassingen in advertentie content, targeting en biedstrategie, tot en met website-personalisatie en CRO werkzaamheden. Wij helpen je graag met het bedenken, opzetten en uitvoeren van de juiste A/B testen. 

Wanneer pas je A/B testen toe?

Je moet bijna altijd A/B testen! Het onderbouwen van beslissingen op basis van data biedt een degelijk fundament voor het maken van bewuste keuzes en optimalisatie-slagen. Indien er echt functionaliteiten niet goed werken moet je dit uiteraard zonder te testen doorvoeren. Dit noemen we ook wel conversiekillers.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.