Effectief personeel werven voor Jumbo door middel van Dynamic Ads
Maxime Lammerts
Door Dynamic Ads in te zetten is de Cost per Applicant met meer dan 80% verlaagd!
Wat zijn Dynamic Ads
Proces binnen recruitment marketing
Zoals eerder vermeldt, is deze functie nog niet uitgerold voor recruitment marketing. Omdat wij zijn uitgenodigd om deze bèta te testen, moesten we eerst een aantal stappen voltooien.
Normaliter wordt er gebruikgemaakt van een productfeed. In dit geval zijn wij aan de slag gegaan met het bouwen van een vacaturefeed. Voor Jumbo zijn we aan de slag gegaan voor 3 werkplekken, namelijk medewerkers in de supermarkt, distributiecentra en bezorgers. Voor deze 3 werkplekken hebben wij een copy en een koptekst geschreven die terug moest komen in de dynamische advertentie. Ook moet de juiste afbeelding worden getoond per functie, wat ook verwerkt moest worden in de feed. Dit resulteerde in onderstaande advertenties.
Resultaten
Conclusie
Door het samenvoegen van de openstaande vacatures in een vacature feed, optimaliseert het algoritme de beste resultaten wat in dit geval sollicitaties zijn. Het maken van een vacaturefeed is best arbeidsintensief, maar met de juiste hulp van onze META partners en onze technische partner, is dit proces gerealiseerd.
Binnen de targeting wordt er gebruik gemaakt van een prospectgroep en een retargetinggroep bestaande uit websitebezoekers van de werkenbij website. Door middel van Dynamic Ads is de CPA gedaald met maar liefst 82%. Een resultaat waar we erg trots op zijn. Deze test is in samenwerking met Jumbo en onze partners bij META tot stand gekomen. Deze test, specifiek voor recruitment marketing, is de eerste in de Benelux.
Op dit moment is het nog niet mogelijk om deze bèta functie te testen voor onze andere klanten, maar we blijven nauw in contact met META. Zodat we als eerste deze functie verder kunnen uitrollen bij onze (toekomstige) recruitment klanten.