Effectief personeel werven voor Jumbo door middel van Dynamic Ads

Picture of Maxime Lammerts

Maxime Lammerts

Door Dynamic Ads in te zetten is de Cost per Applicant met meer dan 80% verlaagd!

Samen met onze recruitment klant Jumbo werden we begin van dit jaar door META uitgenodigd om een pilot te draaien voor het inzetten van Dynamic Ads binnen recruitment campagnes. Deze feature is welbekend binnen e-commerce, maar is voor recruitment advertising nog niet beschikbaar. Dit is dan ook een bèta campagne.

Wat zijn Dynamic Ads

Dynamic Ads is een advertentiemogelijkheid die op basis van interesses van de consument producten aanbiedt. Dit zijn dus dynamische advertenties op basis van een productfeed die automatisch worden weergegeven. Deze manier van adverteren wordt vaak gebruikt in bijvoorbeeld de fashion branche. Zo kun je op een fashion website een bepaald product bekeken hebben en deze later terugzien in een META advertentie. Het is dus een vereiste dat er een productfeed wordt aangemaakt binnen META. Dit vormt de bron van de producten die te zien zijn binnen de Dynamic Ads.

Proces binnen recruitment marketing

Zoals eerder vermeldt, is deze functie nog niet uitgerold voor recruitment marketing. Omdat wij zijn uitgenodigd om deze bèta te testen, moesten we eerst een aantal stappen voltooien.

Normaliter wordt er gebruikgemaakt van een productfeed. In dit geval zijn wij aan de slag gegaan met het bouwen van een vacaturefeed. Voor Jumbo zijn we aan de slag gegaan voor 3 werkplekken, namelijk medewerkers in de supermarkt, distributiecentra en bezorgers. Voor deze 3 werkplekken hebben wij een copy en een koptekst geschreven die terug moest komen in de dynamische advertentie. Ook moet de juiste afbeelding worden getoond per functie, wat ook verwerkt moest worden in de feed. Dit resulteerde in onderstaande advertenties.

Zoals je kunt zien, wordt in de dynamische advertentie de functie genoemd en de locatie van de winkel of distributiecentra. Dit wordt vanuit de feed op een juiste manier in de advertentie getoond. Asian

Resultaten

Deze pilot toont heel succesvolle resultaten. Op dit moment zijn er 8,6k job views gerealiseerd vanuit de campagne. Uiteindelijk zijn er bijna 400 directe sollicitaties behaald door middel van de inzet van Dynamic Ads. Dit resulteert in een veel lagere Cost per Applicant dan onze reguliere campagnes, waarin de Dynamic Ads gemiddeld 82% lagere CPA opleveren. Super positief en waardevol voor onze klant.

Conclusie

Door het samenvoegen van de openstaande vacatures in een vacature feed, optimaliseert het algoritme de beste resultaten wat in dit geval sollicitaties zijn. Het maken van een vacaturefeed is best arbeidsintensief, maar met de juiste hulp van onze META partners en onze technische partner, is dit proces gerealiseerd.

Binnen de targeting wordt er gebruik gemaakt van een prospectgroep en een retargetinggroep bestaande uit websitebezoekers van de werkenbij website. Door middel van Dynamic Ads is de CPA gedaald met maar liefst 82%. Een resultaat waar we erg trots op zijn. Deze test is in samenwerking met Jumbo en onze partners bij META tot stand gekomen. Deze test, specifiek voor recruitment marketing, is de eerste in de Benelux.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om deze bèta functie te testen voor onze andere klanten, maar we blijven nauw in contact met META. Zodat we als eerste deze functie verder kunnen uitrollen bij onze (toekomstige) recruitment klanten.