Niki Lubbers

Niki Lubbers

28-02-2024 | 2 minuten lezen

Is het nu patat of friet?
Een influencer campagne voor het nieuwe product van CêlaVíta

Introductie

Voor alle patat én friet fans brengt CêlaVíta haar nieuwe product Oma’s Verse Patat-Friet op de markt. Je leest het goed; zowel patat als friet staat op de verpakking, want Nederland bepaalt welke naam blijft. Het is een eindeloze discussie met duidelijk twee kampen; patatliefhebbers weigeren het ‘F-woord’ uit te spreken en frietfans voelen zich totaal niet begrepen in het noorden van het land.

Strategie

Door de patat-friet discussie nieuw leven in te blazen wil CêlaVíta aandacht krijgen voor haar nieuwe product en een positieve merkassociatie bevorderen. 

Social media en daarbij de inzet van influencers zijn bij uitstek een middel om deze discussie aan te wakkeren. We zijn een samenwerking aangegaan met 4 invloedrijke influencers die dit op ludieke wijze kunnen overbrengen: Dylan Haegens, Jan Versteegh, Iris Rulkens en Frietkoning. De influencers vormen #teamfriet of #teampatat en daarmee verdedigen ze hun kamp en brengen ze de discussie op gang bij hun doelgroep via de comments onder de video.

Om extra bereik te realiseren en de campagne te ondersteunen, hebben we via onze eigen socials een 20 seconden video ingezet. Hierin staat de discussie tussen patat-friet centraal, sturend op uitkijkratio. En daarnaast korte 5 seconden video’s met daarin of patat of friet, sturend op bereik. 

In de video’s en via Stories roepen we op om te gaan stemmen op patat of friet op de website van CêlaVíta.

Resultaten

Iedere influencer gaf op zijn/haar eigen manier invulling aan de briefing.

4,6


miljoen impressies

5%


engagement rate

21.360


stemmen

Het oprakelen van deze eeuwenoude discussie was treffend, want er is onwijs veel gereageerd op de content. De hoge interactie (reageren en stemmen) laat zien dat consumenten duidelijk in beweging zijn gekomen. Met ondersteuning vanuit onze eigen campagnes in combinatie met de toffe samenwerkingen hebben we daarnaast veel mensen bereikt. Een supertoffe, geslaagde campagne!