Een strategische campagne op categorie- en merkniveau

Picture of Niki Lubbers

Niki Lubbers

De totale categorie vers gekoelde aardappelen laten groeien en de nieuwe merkpositionering laden

We hebben voor CêlaVíta een gelaagde, strategische campagne gedaan; op categorie- & merk- (en product) niveau. Het doel: awareness voor de totale categorie vers gekoelde aardappelen en de nieuwe merkpositionering. We nemen je graag mee van strategie tot resultaat.

Strategie

De overall strategie is het realiseren van een zo hoog mogelijk uniek bereik onder de doelgroep. En hen te overtuigen van de goede eigenschappen van de vers gekoelde aardappel (categorie) en de toegevoegde waarde van het merk CêlaVíta.

We trapten de campagne af met een PR promotie om de categorie vers gekoelde aardappelen onder de aandacht te brengen. We hebben een representatief onderzoek gedaan onder de Nederlandse bevolking over de perceptie van de aardappel.

De belangrijkste conclusie: de aardappel wordt beoordeeld als gezond, vers en lekker. Echter, de aardappel wordt vaker vergeten; men is het niet meer gaan eten de afgelopen 2 jaar. Tijd om deze misvattingen om te buigen!

Om het bereik van het PR onderzoek te vergroten hebben we advertentieruimte ingekocht bij NU.nl met een artikel en aanjaging van het artikel.

Web

We hebben een landingspagina gebouwd om de belangrijkste insights van het onderzoek te laten zien. Dit is een unbranded landingspagina compleet in de look & feel van de categoriecampagne.

Social Media

De belangrijkste inzichten uit het onderzoek hebben we gecommuniceerd in een reeks middels storytelling via verschillende carrousel ads op Facebook, Instagram en Pinterest.

Merkcampagne

Voor de merkcampagne hebben we ingezet op het tonen van de TV-commercial op YouTube en Social, met als doel om het merk te herpositioneren; “Samen zijn we de nieuwe generatie aardappeleters”.

Display

Allerhande.nl is de plek waar onze doelgroep inspiratie zoekt. We hebben geadverteerd op Allerhande (o.a. op concurrerende categorieën), om awareness te creëren en om een boost te geven aan de sales van de categorie aardappelen. Ook hebben we ingezet op het Google netwerk.

Influencer Marketing

Ondersteunend hieraan willen we de doelgroep ook inspireren met lekkere recepten met CêlaVíta producten. Hiervoor hebben we samengewerkt met LeukeRecepten. Zij heeft de recepten gepromoot op haar eigen kanalen en wij hebben ze extra aangejaagd via het AdAlliance foodnetwerk.

De overall strategie is het realiseren van een zo hoog mogelijk uniek bereik onder de doelgroep.

Conclusies & resultaten

Inmiddels werken we 8 jaar samen met CêlaVíta en zijn supertrots op deze langdurige samenwerking met prachtige campagnes en resultaten. On to the next success!

47.7m

CêlaVíta Ad views

-30%

Betere CPM t.o.v. verwachting

+14%

Youtube uitkijkperc.
t.o.v. verwachting