CRO deep dive

Waarom CRO Deep Dive bij WeConnect?

Echt de pijnpunten achterhalen van jouw e-website? Met deze CRO APK kijken we niet puur naar de buitenkant, maar duiken we in jouw cijfers om de grootste conversiekansen te spotten. CRO is 80% onderzoek doen en daar ligt ook gelijk de grootste uitdaging. We leveren een rapport aan met concrete actiepunten, opgedeeld in prioriteiten a.d.h.v. de ICE methode.

Waarom een CRO Deep Dive?

CRO werkt als een belegging met compound interest (rente-op-rente effect). De kleine winsten van een winnende A/B test of learnings van een verliezer zetten zich om in aanzienlijke groei op de lange termijn. Hoe eerder je start, des te groter de winsten. Daarnaast liggen diep in de data geregeld enorme conversiekillers verstopt. Je kunt zulke goede marketingcampagnes draaien, maar deze killers zullen de grootste bottleneck blijven voor een goed resultaat. Een combinatie van winsten behalen door A/B testen en het elimineren van conversiekillers zullen op lange termijn zorgen voor een aanzienlijke groei.

Evidence Based werkwijze

Tijdens de deep dive wordt de hele website geanalyseerd op basis van meer dan 100 CRO principes, best practices en talloze tests die wij in het verleden hebben uitgevoerd.

Naast dat we de website onder de loep nemen kijken we ook in de data. Dat doen we door een analyse te maken van Analytics (GA4) en mouse-tracking (Hotjar) wanneer dit beschikbaar is. 

We leveren een rapport met concrete actiepunten die op basis van prioriteit met behulp van de ICE methode zijn gerangschikt. Met deze actiepunten kun je direct aan de slag om de conversie van jouw website te verhogen.

Meer weten over CRO of de CRO deep dive? Vraag het aan een van onze experts

Laurens Ras

CRO, Data en Email Consultant

Neem contact op

Sjoerd Draaisma

Senior Performance and CRO marketeer

Neem contact op

A/B testen

Learnings van de Deep Dive toepassen? Nu Google Optimize gaat verdwijnen kun je niet meer gratis A/B testen opzetten. Onze website personalisatie tool SmartWeb heeft een A/B test functionaliteit beschikbaar. Hiermee kun je alle tests die voortkomen uit de deep dive testen

A/B testen kunnen binnen meerdere touchpoints van de customer journey plaatsvinden. Van aanpassingen in advertentie content, targeting en biedstrategie, tot en met website-personalisatie en CRO werkzaamheden. Wij helpen je graag met het opzetten en uitvoeren van de juiste A/B testen. 

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

Benieuwd naar hoe dit in de praktijk gaat. Lees hieronder in de case hoe we Louwman hebben geholpen met het verhogen van hun conversie door middel van een CRO Deep Dive.

Vraag een CRO deep dive aan