WeConnect

Een hond wil vaak maar twee dingen: aandacht en eten. Als specialist en marktleider binnen het diepvries diervoeding segment weet Smuldier daar wel raad mee. Zij zetten namelijk met veel toewijding 100% natuurlijk vers kwaliteitsvlees op de markt.

De uitdaging

Smuldier wil graag zoveel mogelijk pet parents, die nog niet bekend zijn met Smuldier, kennis laten maken met het merk. Aan ons de vraag om hier een bijpassende activatie voor te bedenken. Als pet parent wil je het beste voor je hond en doe je onderzoek naar de verschillende soorten hondenvoer die daar het beste bij passen. Dat is vaak nog een hele uitdaging, aangezien je het zelf niet kan proeven. Hoe kunnen wij pet parents overtuigen dat 100% vers vlees van Smuldier ook echt het allerlekkerste hondenvoer is? Dat extra stapje willen wij teweegbrengen met onze Smuldier Lucky Dogs actie, waarbij het generen van trial voorop staat. Dit willen we doen met behulp van onze eigen customized Testpanel waarmee het mogelijk is om te cashbacken, vragen te stellen en opt-ins te verzamelen.

Trial genereren door middel van het ATR-model

Om zoveel mogelijk trials te genereren hebben wij gebruik gemaakt van het ATR-model van Ehrenberg (1987). Hierbij dient de consument zich eerst bewust te worden van Smuldier, vervolgens een Smuldier verpakking uit te proberen en daarna gestimuleerd te worden tot het maken van een herhaal aankoop.

Dit alles hebben we verwerkt in onze Smuldier Lucky Dogs actie. Een speciale winactie in de Testpanel app waarbij verschillende (hoofd)prijzen weg werden gegeven na een draai aan het prijzenrad. Het aanbod van unieke prijzen (weekendje weg/ fotoshoot) hebben een grote aantrekkingskracht om deelnemers te werven. Dit gaf de actie een grote boost in het aantal aanmeldingen. Uiteindelijk heeft 98% van de deelnemers een gratis Smuldier verpakking gewonnen. Deelnemers konden op een laagdrempelige manier hun geld terugvragen via ons cashback-systeem.

Activatie aanjagen door middel van de juiste kanalenmix

Door gebruik te maken van Social en Google Search campagnes is het gelukt om duizenden hondeneigenaren kennis te laten maken met het merk en de Smuldier Luck Dogs winactie. Er is voor deze mobiele kanalen gekozen doordat het overgrote deel van de doelgroep (90%) zich hier bevindt. Onze campagne hebben we afgestemd op hondeneigenaren en lookalike groepen van de al deelgenomen respondenten. Zo hebben we verschillende formats en boodschappen getest en zijn er verschillende uitingen afgestemd op feestdagen zoals Kerst en Valentijnsdag. De campagne heeft van december tot maart gelopen.

Met behulp van de Testpanel app was het voor de consument vervolgens mogelijk om het product uit te proberen. Om de trial te maximaliseren hebben we deze producten gratis weggegeven aan de deelnemers. Om ervoor te zorgen dat de consument vervolgens vaker Smuldier zal kopen is het stimuleren van herhaalaankopen een must. Dit is in de laatste fase van de Smuldier Lucky Dogs actie meegenomen door gebruik te maken van referral links. Wanneer een participant van de actie ervoor zorgde dat drie dierenvrienden ook meededen aan de Lucky Dogs actie dan wonnen zij nogmaals een gratis Smuldier verpakking. Deze mogelijkheid werd gegeven direct nadat de participant aan het prijzenrad had gedraaid.

Na het meedoen aan de actie was het voor de deelnemers mogelijk om het aankoopbedrag terug te vragen via een gepersonaliseerde link die zij via de mail hadden ontvangen. Tijdens het proces om de cashback te voltooien werden deelnemers gevraagd om een aantal review vragen te beantwoorden. Hierdoor kon er direct informatie worden verzameld voor een volgende productlancering en gaf deze data ons meer inzicht in de afgevangen doelgroep.

Veel inschrijvingen tegen een lage CPA

De Lucky Dogs actie heeft enorm veel weergaven en bereik gerealiseerd. Door middel van meerdere contactmomenten hebben we het aantal trials weten te maximaliseren.

  • Zo hebben we met de actie maar liefst 15.000 inschrijvingen weten te behalen.
  • Heeft 17% van de deelnemers een review heeft achtergelaten.
  • Heeft 14% het aankoopbedrag teruggevraagd en de cashback gerealiseerd.
  • En hebben we een zeer lage CPA hebben weten te behalen.

Dat de actie een succes was, blijkt ook uit de enthousiaste reacties vanuit de doelgroep. Er is veel engagement gecreëerd voor het merk Smuldier en hun producten.

Recommended Reads