WeConnect

Iedereen kent inmiddels het social media platform TikTok; het kanaal waar vooral kinderen leuke dansjes delen met elkaar. Dit is alleen niet meer geheel juist. TikTok heeft de afgelopen jaren meer gebruikers gekregen en dat vooral onder de twintigers. Door de toename van deze gebruikers en het laagdrempelige gebruik van het platform is TikTok een perfect kanaal om in te zetten in je recruitment marketing! 

Het werven van personeel via social media wordt een uitdaging. Door de veranderingen in regelgeving en het beperken van targetingopties is het vaak schieten met hagel. Personen onder de 18 jaar worden niet meer opgenomen in de targeting en targeten op interesses is erg beperkt. Dit zorgt ervoor dat de advertising kosten flink toenemen. Daarom is het tijd om te zoeken naar nieuwe oplossingen, zoals het kanaal TikTok! 

Op TikTok is het nog steeds mogelijk om te targeten op leeftijd. Zo kun je perfect bijbaners werven via dit platform én laten dit nu net de gebruikers zijn van dit kanaal. Doordat er nog weinig concurrentie is op dit platform kun je snel recruiten op een voordelige manier. De enige beperking die TikTok tot dusver heeft, is dat je alleen kunt targeten op landelijk niveau. Het is nog niet mogelijk om regionaal of zelfs op postcodes te targeten via dit kanaal. Dit wordt wel in de toekomst verwacht. 

Voorbeelden van TikTok advertenties

Heb je als bedrijf nog geen TikTok account en ook geen authentieke content? Dan is het zeker de moeite waard om hierin te investeren! Dit is alleen geen vereiste om te werven via TikTok advertenties. Via het advertentiebeheer kun je gemakkelijk een advertising account opmaken met de naam van je bedrijf en het maken van advertenties is erg eenvoudig! Authentieke TikTok filmpjes van je personeel zijn natuurlijk aan te raden, maar als je deze nog niet hebt kunnen verzamelen, kun je ook aan de slag met bestaande campagne uitingen. Onze ervaring laat zien dat we met inzet van campagnemateriaal, zoals dit ook op bijvoorbeeld Facebook wordt ingezet, er super goede resultaten worden behaald. 

Wat zijn dan die goede resultaten? Laten we starten met de zichtbaarheid. De Cost per Mille liggen vaak onder de € 2,-, wat betekent dat je Employer Brand tegen lage kosten zichtbaar is. Ook de doorklikratio ligt een stuk hoger binnen directe wervingscampagnes, wat betekent dat de doelgroep veel sneller geneigd is om op een TikTok advertentie te klikken dan een advertentie op Facebook en Instagram. Daarnaast zien we terug dat de gemiddelde Cost per Applicant op TikTok 50% goedkoper is ten opzichte van de CPA op Facebook en Instagram. Al met al lijkt TikTok op dit moment een perfect platform om jouw jonge doelgroep nog te kunnen aanspreken met opvallende Employer Branding ads. Daarnaast is de concurrentie op TikTok nu zo gering dat dit hét perfecte moment is om in te stappen. 


 

 

Geen idee waar je moet beginnen?

Daar helpen wij je graag mee! Neem contact op met onze TikTok Consultant Maxime, zodat je ook kunt recruiten via dit kanaal.

 

 

Recommended Reads