Snapchat

Snapchat heeft in Nederland ongeveer 1,5 miljoen dagelijkse gebruikers. De meeste van deze gebruikers zijn tussen de 12 en 25 jaar oud. Als bedrijf of merk kun je met Snapchat als advertising middel vooral een jonge doelgroep bereiken. De content die via Snapchat wordt verstuurd (foto’s en video’s) zijn beperkt zichtbaar en er kunnen grappige effecten, zoals een filter, worden toegevoegd. 

Om jongeren op een snelle en vooral goedkope manier te bereiken, kun je Snapchat advertising inzetten met de volgende doelstellingen: awareness, consideration en conversions. Met een awareness campagne wordt de naamsbekendheid van een merk vergroot, consideration wordt toegepast om potentiële klanten meer te leren over een bepaald product of dienst. De doelstelling conversions kan door middel van de Snap Pixel directe sales opleveren. 

De advertentievarianten lopen vrij uiteen. Zo kun je Snap ads inzetten, maar ook Collection ads, Story ads en filters en lenzen. Snap ads zijn advertenties die maximaal 10 seconden mogen duren en die verticaal worden afgebeeld. De Collection ad kan gebruikt worden om een catalogus aan producten te tonen. In Story ads worden advertenties in het overzicht van de gebruiker getoond. Binnen Snapchat kunnen gebruikers ook lenzen en filters gebruiken. Dit draagt vooral bij aan de brand awareness en worden meestal ingezet tijdens events.

Het advertising middel Snapchat wordt door ons vooral ingezet om de brand awareness te vergroten binnen een jonge doelgroep. Vooral de kosten per 1.000 weergaven (eCPM) zijn uitzonderlijk laag binnen Snapchat campagnes. Ook de kosten per Swipe-up  (eCPSU) naar een websitelink zijn via Snapchat veel goedkoper dan overige kanalen. 

Nieuwsgierig geworden naar wat Snapchat advertising voor jouw bedrijf of merk kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze Social Consultants. Wij kunnen ook adverteren op andere social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn.