Pinterest

Bij veel organisaties maakt Pinterest advertising nog geen onderdeel uit van de online marketingmix. Toch is Pinterest een essentieel kanaal voor brand awareness of om traffic naar je website te genereren. In Nederland zijn er maar liefst 734.000 dagelijkse gebruikers (waarvan 80% vrouw). Met Pinterest advertising bereik je die mensen uit je doelgroep die gericht op zoek zijn naar een product, recept of antwoord voor een probleem. Waar je op andere sociale kanalen potentiële klanten door de volledige sales funnel moet leiden, bevinden Pinterest gebruikers zich al in de Engage fase. Ze zijn op zoek naar inspiratie. Door hier als organisatie slim op in te spelen met Pinterest advertenties kun je het verkeer naar je website een enorme boost geven. Pinterest advertising biedt je het volgende:

  • Betere branding van jouw product of dienst
  • Gericht adverteren op interesses van je doelgroep
  • Vergroten van de naamsbekendheid
  • Meer volgers voor jouw Pinterest-account
  • Generen van traffic en conversie
  • Nieuwe producten of diensten introduceren aan je doelgroep

Campagnes met specifieke targeting opties

Op Pinterest is het mogelijk om campagnes op te zetten met verschillende doelstellingen, zoals: Merkbekendheid, Videoweergaven, Verkeer en Conversies. Ook retargeting campagnes behoren tot de mogelijkheden. Wanneer je gaat adverteren op Pinterest biedt het platform drie soorten targeting mogelijkheden: Interesses, Keywords en Custom Audiences. Door zeer specifieke Interesses zoals ‘’Bank’’ te kiezen kun je heel gericht targeten. Bij Keywords gaat dit nog een stukje verder. Zo kun je tot wel 100 relevante zoekwoorden invullen waarmee Pinterest je pin toont aan mensen die op zoek zijn naar een ‘’groene bank’’ of ‘’zwarte bank’’. Per keyword kun je vervolgens zien hoeveel kliks en aankopen er zijn geweest. Zo kun je leren bij iedere campagne leren welke zoekwoorden het beste werken en hierop anticiperen. Bij Custom Audiences kun je bijvoorbeeld een klantenbestand uploaden en hier een lookalike groep van laten maken.

Nieuwsgierig geworden naar wat Pinterest advertising voor jouw bedrijf of merk kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze Social Consultants. Wij kunnen ook adverteren op andere social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, Snapchat en LinkedIn.