LinkedIn

In Nederland zijn er ruim 4,7 miljoen professionals actief op LinkedIn om kennis te delen, informatie op te doen en hun netwerk te onderhouden. Grote kans dus dat ook jouw doelgroep te vinden is op dit platform! De gebruikers van LinkedIn hebben de intentie om hun zakelijke netwerk op te bouwen en kennis te delen met personen met dezelfde interesses. Dit kanaal is daarom ideaal voor het bereiken van je B2B doelgroep, het werven van nieuwe medewerkers of om je werkgeversmerk online op te bouwen. 

Om een grote groep van professionals te bereiken kun je LinkedIn advertising inzetten. Hierbij zijn er verschillende doelstellingen mogelijk: het vergroten van naamsbekendheid, verkeer naar je website of genereren van leads. Samen denken we graag met je na hoe LinkedIn advertising jou kan helpen om je B2B doelstellingen te bereiken. 

Na het opzetten van de strategie en doelstellingen gaan we kijken naar de executie van de advertising. We kijken dan naar de potentiële doelgroep die we willen bereiken en vertalen dit naar LinkedIn doelgroepen. Deze groepen kunnen bestaan uit demografische data, functietitels, bedrijfstak, bedrijfsnaam of senioriteitsniveau van een persoon. Ook de inzet van je CRM-data en het maken van lookalike van een bestaande doelgroep helpen je om een nieuwe potentiële doelgroep te bereiken. Maar ook de websitebezoekers kunnen worden opgevolgd door middel van website-retargeting met gebruik van de LinkedIn Pixel. Genoeg mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken! 

Tijdens de advertising campagne en na afloop wordt er gebruikt gemaakt van LinkedIn Insights Dashboard om te bepalen of de KPI’’s zijn bepaald en welke learnings we kunnen meenemen naar eventuele vervolgcampagnes. 

Ben je benieuwd wat LinkedIn advertising voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze Social Consultants. Wij kunnen ook adverteren op andere social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Snapchat.