Recruitment campagnes

WeConnect werft al jaren medewerkers voor verschillende bedrijven en branches. Wanneer een recruitment campagne wordt opgezet, werken wij met het strategische framework ‘The Recruitment Journey.’ Hierin worden alle touchpoints opgenomen die een potentiële kandidaat doorloopt gedurende het sollicitatieproces. Het doel is om de kandidaten te begeleiden door de fases door middel van online interacties. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een crossmediale marketingmix van social (advertising), Google, web personalisatie en candidate data.

Als eerste wordt er gestart met het versterken van het Employer Brand van een organisatie. Dit is het voornaamste doel van de awareness fase. Via online kanalen worden de USP’s en de Employee Value Proposition uitgelicht, zodat kandidaten meer te weten komen over het werken bij de organisatie. Om vervolgens de interesse te wekken en de kandidaten te triggeren om te solliciteren, worden directe conversie campagnes opgezet met als doel de sollicitatie af te ronden. Door het gebruik van de Facebook Pixel kan hier perfect op gestuurd worden in de advertising. Het is dan ook van belang dat er een duidelijke Call To Action terug te zien is in alle advertenties of banners. 

Ook de inzet van e-mailcampagnes en onze tools SmartWeb en EffectiveProfiles maakt het voor kandidaten gemakkelijk om de juiste baan te vinden en hierop te solliciteren. Daarnaast ontstaat er door deze slimme inzet ook minder advertising waste doordat er gebruik wordt gemaakt van relevante audiences of sollicitanten worden uitgesloten van de campagne. Zo is er een perfecte flow van directe conversie campagnes die data-driven worden aangejaagd. Op deze manier worden kandidaten getriggerd om te solliciteren tegen een zo laag mogelijke CPA. 

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.