meer sollicitanten werven

Organisaties zijn voortdurend op zoek naar nieuwe medewerkers met de juiste skills die bij de functieomschrijving passen. Recruitment Marketing is dé oplossing om verschillende soorten medewerkers te werven tegen lage kosten.

WeConnect werft al jaren medewerkers voor verschillende organisaties en branches. Eén van onze grootste en bekendste klanten zijn Jumbo en La Place. Voor deze organisaties werven wij vakkenvullers, horeca medewerkers, maar ook trainees en overige medewerkers.

Van Brand Awareness naar Conversie

Het werven van medewerkers gaat verder dan een directe conversie campagne. Zo werken wij met onze Recruitment Specialisten volgens een funnel die ervoor zorgt dat de gehele Candidate Journey wordt doorlopen. Vaak begint dit met een Brand Awareness campagne die de werkgever en hun Employee Value Proposition weergeeft. Zo maken de potentiële medewerkers kennis met de werkgever en hun EVP pillars (USP’s). Na deze stap start vaak de conversie campagne door advertenties in te zetten die direct linken naar de vacature websites. Door te werken met de Facebook Pixel kunnen de sollicitanten bijgehouden worden en kunnen we alle insights voor de klant in kaart brengen, zoals het percentage bereikte personen dat solliciteert en de kosten per sollicitatie. 

Daarnaast experimenteren wij altijd met verschillende USP’s die de klant als werkgever wilt uitstralen. Door middel van A/B testen en het inzetten van dynamisch advertentiemateriaal kunnen we de klant adviseren welke USP’s, boodschappen, maar ook advertentie-uitingen het aantrekkelijkst zijn voor de potentiële sollicitanten. Op deze manier wordt er gedurende de campagne geoptimaliseerd en onderzoek gedaan. Deze learnings worden gedeeld met de klant en meegenomen naar toekomstige campagnes.

De inzet van data tijdens de candidate journey

Tijdens deze conversie campagne om sollicitanten te werven, zorgt ons Customer Data Platform, EffectiveProfiles, voor de datavoorziening. Dit betekent dat elke potentiële sollicitant binnenkomt in ons data platform. Door bijvoorbeeld het achterlaten van een e-mailadres of te engagen met een advertentie, ontvangen wij insights van de kandidaten. Deze data kan handig ingezet worden om de campagne te optimaliseren en advertising waste te verminderen. Wanneer er een campagneflow is opgezet met behulp van een activatie, zoals een Quiz, kunnen we deelnemers retargeten door een advertentie te laten zien. Ook kunnen we huidige sollicitanten uitsluiten, zodat zij niet meerdere keren advertenties te zien krijgen. Tevens levert onze webpersonalisatie tool SmartWeb extra conversies op. Zo kunnen er allemaal handige pop-ups op de vacature-websites ingesteld worden om een meer conversies te behalen. Een voorbeeld hiervan is de ‘Maak je sollicitatie af’ pop-up. Wanneer potentiële sollicitanten zijn begonnen met het invullen van de vacature, maar afhaken, kunnen zij via SmartWeb herinnert worden aan de vacature. Ook kunnen we een exit pop-up instellen. Wanneer de potentiële sollicitanten de website willen verlaten, komt deze pop-up in beeld. Deze kan per bezoeker aangepast worden, zodat deze wordt aangezet tot conversie (sollicitatie).

Recruitment Specialisten @WeConnect

Binnen WeConnect is er een team opgezet die zich volledig focust op Recruitment Marketing. Het voordeel hiervan is dat wij de taal spreken van zowel marketing als HR Recruitment teams. Vaak schakelen wij met recruiters die de kennis van marketing missen en niet op het netvlies hebben wat de mogelijkheden zijn van online werving. Onze Recruitment Specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen online marketing én recruitment. Op deze manier kunnen we gemakkelijk de wens van de klant omzetten naar een online aanpak om, tegen lage kosten, medewerkers te werven.

Meer weten? Neem contact met ons op.

Interesse?

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

Of bel ons op: 0182-535 663 of mail ons op: info@weconnect.nl

Misschien ook interessant: