WeConnect

Wie had dat gedacht? 5 jaar werkzaam bij WeConnect. In 2015 zwaaide ik namelijk nog af als afgewezen kandidaat. Destijds solliciteerde ik op een rol die meer gericht was op communicatie en daar sloot mijn opleiding niet op aan. Na een jaar werkervaring in marktonderzoek werd ik gebeld voor een nieuwe sollicitatieronde voor een meer analytische functie. In de rol als Community Manager moest ik het team gaan laten werken met ons toen gloednieuwe Customer Data Platform EffectiveProfiles.

Op 1 januari 2016 mocht ik dan toch op het podium verschijnen. Na een aantal jaren campagnemanagement, een vast portfolio aan klanten en vele campagnes, was er in 2019 een belangrijke organisatorische wijziging. Connect Social Business werd WeConnect en er ontstonden 2 klantteams waarvan ik een team mocht leiden. Mijn eigen team … wat tof!

In deze rol ben ik eindverantwoordelijk voor de strategie en juiste uitvoering hiervan, voor alle klanten in mijn team. Hierin coach en motiveer ik mijn team en bewaak ik de voortgang, maar leun ik ook op de kwaliteiten van mijn teamleden. Zij zijn verantwoordelijk voor het managen van de klanten en projecten, en het behalen van het beste resultaat. Ik ondersteun ze waar ze mij nodig hebben. Daarnaast houd ik mij bezig met werving van nieuw personeel, coördineren van de teamplanning en leid ik nieuwe medewerkers op. Met als uitzondering CêlaVíta, hierbij ben ik wel betrokken in de uitvoering.

Voor nieuwe klanten ondersteun ik bij pitches, voorstellen en kennismakingsgesprekken. In mijn rol als consultant vertel ik vanuit mijn kennis en ervaring waar wij deze klant het beste bij kunnen helpen. Daar krijg ik een hoop energie van!

Soms is het lastig voor te stellen hoe weinig ik in 2016 nog wist over het marketingvak, wat ik in de afgelopen jaren allemaal heb geleerd en dan te zien waar ik nu sta. De inspirerende en intelligente mensen die ik along the way heb ontmoet en mee samenwerk, de prachtige merken met ieder een eigen uniek verhaal en vooral mijn collega’s die er altijd zijn als rots in de branding.

En wat hebben deze mensen mij speciaal laten voelen. In aanloop naar mijn jubileum is er een week lang aandacht aan besteed. Van een geheime Quizmaster kreeg ik gedurende de week per mail challenges toegestuurd die ik moest voltooien in ruil voor plaatjes van collega’s. Langzaam werd duidelijk dat ik ‘voetbalplaatjes’ aan het sparen was van mijn helden, mijn collega’s met hun (sportieve) passie. Iedereen is persoonlijk vastgelegd in onze fotostudio. Met als kers op de taart mijn eigen super mooi ontworpen verzamelmap waarin ik de plaatjes kan plakken met lieve teksten erbij. Voor degene die mij een beetje kennen: spot-on.

Community Manager, Consultant, Teamlead en nu Head of Operations. Yes, it’s been a journey. In mijn nieuwe rol blijf ik mijn team leiden en de consultancy rol vervullen, maar ga ik mij minder richten op de uitvoering en meer richten op de algehele operatie. Dit jaar willen we WeConnect verder laten groeien en het bedrijf naar een hoger niveau tillen. Als Head of Operations ligt hier voor mij een mooie uitdaging om processen op orde te brengen, te structureren en te integreren in de dagelijkse gang van zaken. Ik zal mij dit jaar niet vervelen. 😉

Waarom heb ik dit opgeschreven, vraag je je misschien af? 5 jaar is een belangrijk jubileumjaar voor WeConnect’ers. Maar weinig kunnen zeggen dat ze hier 5 jaar werken en 5 jaar bij een digital agency is relatief lang. Maar het gaat nu hard, velen volgen mij inmiddels op de voet. Er liggen namelijk een aantal mooie jubileums van andere helden in het verschiet. Helden met energie, passie en focus op resultaat. Want dat is wie we zijn.
Volgens mij spreekt dit verhaal boekdelen. 🙂

Daarnaast is 5 jaar voor sommigen een kantelmoment om je pad ergens anders te vervolgen. Voor mij is het een terugblik, maar ook een vooruitblik naar de toekomst van WeConnect en mijn rol hierin. Ik heb er onwijs veel zin in, want voor mijn gevoel zijn we pas net écht begonnen.

 

Recommended Reads