Email Marketing
Data & Personalisation
E-mails sturen kan iedereen. Echter, gesegmenteerd en gepersonaliseerd e-mails versturen is al weer een stuk lastiger.
Segmentatie
De eerste stap na het verzamelen van data over je e-mailbase is segmentatie. Als je e-mails elke keer op andere onderwerpen inspelen, hoef je niet iedereen hierover te mailen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om meerdere e-mails op te stellen met allemaal verschillende onderwerpen passend bij de interesses van het segment. In een CDP kunnen er segmenten worden gemaakt van alle beschikbare databronnen (e-commerce, social, website etc.), welke vervolgens door kunnen worden gestuurd naar het email platform. Deze mensen kun je daarna weer targeten of misschien wel net zo belangrijk; uitsluiten.
Personalisatie
Door middel van uitgebreide dataverzameling kunnen we op verscheidene manieren de nieuwsbrief personaliseren. Door de koppeling met website personalisatie tools, kan afgevangen website gedrag gebruiken in de nieuwsbrief. Zo kunnen er persoonlijke productaanbevelingen gedaan worden aangezien niet elk product even relevant is voor iedere ontvanger.
Naast aanbevelingen kunnen er ook contentblokken binnen de nieuwsbrief worden gepersonaliseerd. Met behulp van dynamische content ziet de nieuwsbrief er voor iedereen anders uit. Je kunt dus alsnog je nieuwsbrief naar je hele base sturen, maar dan de inhoud alsnog voor iedereen ‘segmenteren’.
Automation
Je kan pas echt de juiste e-mails op het juiste moment naar de juiste ontvanger sturen als je marketing automation gebruikt. Zo kun je op basis van gedrag van de ontvangers opvolgacties inplannen. Denk hier aan het klikken van een bepaalde link in een e-mail, een aantal keer eenzelfde product bekijken op de website of het bereiken van een bepaalde leadscore. Minder handmatig werk én meer conversies als resultaat.
Meer weten?
Plan een telefoongesprek in met één van onze consultants of stuur een e-mail naar info@weconnect.nl.
Onze andere
diensten:
MARKETING
WeConnect is een full service digital agency. Onze specialisten helpen je graag met jouw digitale marketing uitdagingen.
DATA
EffectiveProfiles is ons inhouse ontwikkelde customer data platform waarmee we elk touchpoint personaliseren met als doel een hogere Average Order- en Lifetime Value.
RESEARCH
LiveResearch verzamelt waardevolle profielen en insights met haar in-house gebouwde software en werkt data- en journey driven.
RECRUITMENT
Door de inzet van Data Driven Recruitment bieden we de oplossing om verschillende soorten medewerkers te werven tegen de laagste kosten.