Customer Data Platform

Waarom een Customer Data Platform bij WeConnect?

In een tijd waar third-party cookies steeds minder relevant worden, is het verzamelen van je eigen data cruciaal. Indien je nog geen centraal punt hebt voor al je data, is nu het moment om dit te gaan centreren. Een Customer Data Platform (CDP) is hiervoor de perfecte oplossing.

Dit is wat we doen

Wat kun je met een CDP?

  • Breng jouw data samen op één plek
    Verzamel data uit al je beschikbare (digitale) kanalen in ons platform en vindt waardevolle klanten óf haal meer uit bestaande klanten. Zo heb je een 360 graden klantbeeld van het gedrag van jouw klanten over de diverse kanalen heen.

  • Ontdek je meest waardevolle audiences
    Doordat de data op een gestructureerde manier op profielniveau opgeslagen wordt, ben je zelf in staat om relevante segmenten (audiences) aan te maken én inzichten in klantkansen te vinden. Verlaag de bouncerate van je website door het geautomatiseerd tonen van slimmere incentives, vergroot je conversie per mailing door gesegmenteerd te verzenden en de inhoud daarop aan te passen. We bieden je alle tools om zonder specifieke kennis of extra tijd je conversie te verbeteren.

  • Campagnes opzetten en optimaliseren
    Maak eenvoudig nieuwe gesegmenteerde campagnes aan via e-mail, advertising, activatietools en landingspagina’s op je website. Onze slimme algoritmes tonen je welke consumenten je via welk kanaal het beste kunt bereiken om meer omzet te behalen. We vertellen je daarnaast ook hoe je dat kan doen of doen het voor jou. Voorkom inactieve klanten, Vergroot de omzet per klant en laat ze meer en vaker bij je kopen.

EffectiveProfiles als CDP

EffectiveProfiles is ons eigen ontwikkelde Customer Data platform waarmee we al meer dan 50 B2C en B2B klanten helpen bij hun marketingdoelen. De veiligheid van de klantdata is hierbij de hoogste prioriteit. Met integraties met de grootste platformen in de markt zoals Shopify, Copernica en Magento2 zorgt EffectiveProfiles ervoor dat al je klantdata gecentraliseerd wordt en in te zetten is op al je marketingkanalen. Zit jouw tooling er niet tussen? Dan kunnen we uiteraard een integratie maken.

EffectiveProfiles onderscheidt zich van andere CDP’s door onder andere de geïntegreerde tools (website personalisatie, e-mail, surveys en automation) die flexibel zijn af te nemen en de mogelijkheid voor custom oplossingen voor jouw bedrijf. Daarnaast hebben we een team van specialisten die altijd graag met je meedenkt over de beste oplossingen en campagnes voor jouw merk. Zo haal je altijd het maximale uit je klantgegevens!

Werk je al met een ander CDP? Geen probleem, wij kunnen ook met andere CDP’s uit de markt werken om jouw KPI’s te behalen.

Journey mapping

Om data voor je merk te laten werken wil je zo veel mogelijk touchpoints uit de customer journey vastleggen. De data die deze touchpoints genereren zijn de basis voor gepersonaliseerde en gesegmenteerde marketing. Het vastleggen van deze touchpoints in een CDP zorgt ervoor dat je in staat bent om écht gepersonaliseerde marketing te kunnen uitvoeren. We helpen je bijvoorbeeld met het opzetten van evidence based persona’s welke we vervolgens gebruiken om je gehele customer journey in kaart te brengen. Wat vinden je klanten belangrijk en waar lopen ze op vast? Wat zijn de emoties die ze ervaren op elk punt van de customer journey? Zo krijg je een concreet overzicht van je klantjourneys en handvatten waar de knelpunten liggen ter optimalisatie.

Data verrijking

Door het in kaart brengen van waar jouw consumenten zich bevinden in de journey met behulp van een Customer Data Platform, kun je gaan segmenteren en deze groepen via je kanalen persoonlijk benaderen. Met dataverrijking campagnes wordt het platform gevoed, zodat je steeds meer inzichten krijgt over je klanten en beter kan personaliseren.

In Effectiveprofiles kun je gemakkelijk een onderzoek opzetten via de Smart Survey module. Denk aan wat kleine vragen in welkomstflow vanuit e-mail of volledige klantonderzoeken. Via dashboarding kun je de resultaten inzien. Alle antwoorden worden op profielniveau opgeslagen en kunnen later ook weer gebruikt worden om op te segmenteren. Als je bijvoorbeeld tuinmeubelen verkoopt, kun je via een Smart Survey achterhalen of iemand een tuin heeft en deze groep hiervoor targeten.

Door middel van een Smart Question, één korte laagdrempelige vraag, kunnen wij op individueel niveau gegevens uitvragen en koppelen aan een persoonlijk account. Hierdoor kunnen wij bijvoorbeeld verjaardagen uitvragen om iemand zo te kunnen verrassen op zijn of haar verjaardag.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

Dynamisch personaliseren voor tuinmeubelland, net zo veranderlijk als het weer. In deze case vertellen we je hoe we offline data hebben gecombineerd met online data en zo een volledig klantbeeld is ontstaan.