data voor je laten werken

Uit recent onderzoek blijkt dat 40% van de bedrijven marketingbudgetten voor data-driven campagnes flink verhogen. Daarnaast moet elke beslissing ondersteund worden door data. Data-driven marketing is één van de belangrijkste focus gebieden voor bedrijven.

Om data voor je merk of bedrijf te laten werken is het noodzakelijk om zoveel mogelijk touch points uit de customer journey vast te leggen. De data die deze touch points genereren zijn de basis voor gepersonaliseerde en gesegmenteerde marketing. Ons eigen Customer Data Platform (CDP) EffectiveProfiles helpt je met de inrichting en het gebruik van je klantdata.

Gepersonaliseerde marketing

Het vastleggen van deze touch points zorgt ervoor dat je in staat bent om écht gepersonaliseerde marketing te kunnen uitvoeren. Het EffectiveProfiles customer data platform met email- en websitepersonalisatie werkt volgens de volgende drie stappen:

  1. Breng jouw data samen op één plek

Verzamel data uit al je beschikbare (digitale) kanalen in ons platform en vindt waardevolle klanten óf haal meer uit bestaande klanten. Zo heb je een 360 klantbeeld van het gedrag van jouw klanten over de diverse kanalen heen.

  1. Ontdek meest waardevolle audiences

Doordat de data op een gestructureerde manier op profielniveau opgeslagen wordt, ben je zelf in staat om relevante segmenten (audiences) aan te maken én inzichten in klantkansen te vinden. Verlaag de bouncerate van je website door het geautomatiseerd tonen van slimmere incentives, vergroot je conversie per mailing door gesegmenteerd te verzenden en de inhoud daarop aan te passen. We bieden je alle tools om zonder specifieke kennis of extra tijd je conversie te verbeteren.

  1. Campagne opzetten en optimaliseren

Maak eenvoudig nieuwe gesegmenteerde campagnes aan via e-mail, advertising, activatietools en landingspagina’s op je website. Onze slimme algoritmes tonen je bij welke consumenten via welk kanaal je meer omzet kan behalen. We vertellen je daarnaast ook hoe je dat kan doen. Voorkom inactieve klanten, Vergroot de omzet per klant en laat ze meer en vaker bij je kopen.

Gebruik je klantdata voor een betere klantervaring en zet dit uit via verschillende kanalen. Personaliseer bijvoorbeeld je website op basis van klant specifiek gedrag en toon relevante content, verhoog je conversie en je omzet. Op deze manier bouw je relevantere data-driven customer journey met een beter resultaat (conversie en loyaliteit verbeteringen).

Meer weten? Neem contact met ons op.

Interesse?

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

Of bel ons op: 0182-535 663 of mail ons op: info@weconnect.nl

Misschien ook interessant: