AI voor Bedrijfsgroei

Waarom AI voor bedrijfsgroei bij WeConnect?

AI is waarschijnlijk de belangrijkste ontwikkeling van deze eeuw. Kunstmatige intelligentie transformeert bedrijven en industrieën wereldwijd. Maar met zoveel mogelijkheden rijst de vraag: hoe implementeer je AI effectief binnen jouw organisatie? Elk AI-vraagstuk is uniek, en wij staan klaar om jouw bedrijf te begeleiden door het steeds groter wordende aanbod van tools en technieken, zodat je de volledige potentie van AI kunt benutten.

Dit is wat we doen

Procesoptimalisatie

Tijd is misschien wel het meest waardevolle bezit in jouw organisatie. Door AI in te zetten in je dagelijkse werkzaamheden, creëer je ruimte voor je team om zich te richten op wat echt belangrijk is. We zullen bijvoorbeeld jouw eerste-lijns helpdesk voorzien van een AI-laag, of helpen bij het automatiseren van analyses en rapportages. Denk ook aan het creëren van de persoonlijke touch met een dynamisch gesprek om de juiste producten te vinden. Een onderdeel die doorgaans online ontbreekt voor het vinden van de juiste producten op e-commerce sites.

AI-Creative

AI vervangt geen mensen als het gaat om echte creativiteit, maar het is wel een waardevolle sparringpartner. AI versnelt creatieve processen door on-the-fly mock-ups te genereren voor visueel materiaal tijdens brainstormsessies of evaluaties. Hoewel niets kan tippen aan echte foto- en videoshoots, is het niet altijd mogelijk om hier budget voor vrij te maken. AI biedt een oplossing door de kwantiteit en kwaliteit van je content te verhogen. Met AI-design tools kun je oude content nieuw leven inblazen of bestaande content optimaliseren.

Custom AI bots bouwen (website / whatsapp)

AI chats kunnen bedrijven op veel manieren helpen, denk aan het sturen naar de juiste content op je website bij vragen of zelfs persoonlijk advies geven over welke jurk het beste past bij je gelegenheid. O.b.v. jouw aangeleverde input kan een AI zo worden gebouwd dat deze de klant goed kan helpen, altijd relevante antwoorden geeft binnen de kennisbank en een hoop werk uit handen kan nemen. Verscheidene usecases zijn dus:

  • Customer service: help klanten met het beantwoorden van simpele vragen of het opsturen van een klachtenformulier. Indien nodig kan de AI ook doorverwijzen naar een menselijke webchat. Minder druk op de customer service en snellere hulp als resultaat.
  • Content aanbevelingen: klanten shoppen en zoeken steeds meer online, maar wanneer je een groot aanbod hebt, kan het nog lastig zijn om precies te vinden wat je zoekt. De persoonlijke touch van een adviserende medewerker ontbreekt online. Hier kan AI uitstekend bij helpen. Met wat korte vragen kan de AI je precies helpen bij het vinden van de juiste producten / content. Dit zal de conversieratio’s verhogen.
  • Algemene vragen & leads verzamelen: Help bezoekers de juiste pagina’s of informatie te vinden op je website. Daarbij kun je ook gegevens opslaan die je uitvraagt in je CRM om deze leads later op te volgen.

AI-Consultancy

We blijven altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van AI. Heb je een vraagstuk waarbij AI een mogelijke oplossing biedt, maar weet je niet precies hoe je dit kunt aanpakken? Neem contact met ons op – we denken graag met je mee!

AI-Consultancy

We blijven altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van AI. Heb je een vraagstuk waarbij AI een mogelijke oplossing biedt, maar weet je niet precies hoe je dit kunt aanpakken? Neem contact met ons op – we denken graag met je mee!

Op de hoogte blijven van alle trends rondom AI? Schrijf je in voor onze AI nieuwsbrief