Nieuwsbrieven

Het is belangrijk om nieuwsbrieven in te zetten als extra touch point in je online marketingmix. Zo bereik je ook mensen uit je doelgroep die zich niet op sociale media bevinden. Middels een nieuwsbrief bereik je jouw échte doelgroep, zonder waste. Iedereen die je bereikt met jouw nieuwsbrief heeft zich tenslotte ingeschreven voor jouw mailinglijst.

Mocht je nog geen nieuwsbrieven inzetten als extra touch point dan is dit het moment om ermee aan de slag te gaan. We zien namelijk dat de open rate van nieuwsbrieven blijft stijgen en nu op gemiddeld 39,37% ligt (DDMA). 

Je kunt met een nieuwsbrief je doelgroep informeren, inspireren of aanzetten tot aankopen. Het voordeel van een nieuwsbrief ten opzichte van social media is dat je meer ruimte hebt om je boodschap over te brengen. Ook zijn consumenten bij een nieuwsbrief langer in aanraking met jouw merk dan bijvoorbeeld bij een advertentie op social media. 

Met maandelijkse of wekelijkse nieuwsbrieven kun je op een laagdrempelige manier on top of mind blijven bij je doelgroep. Bij WeConnect werken we met een e-mail tool waarmee we op een eenvoudige manier nieuwsbrieven kunnen opmaken in de look & feel van jouw merk.

Nog geen e-mailbase opgebouwd? Wij helpen je graag d.m.v. leadgeneratie en activaties met het opbouwen van een waardevolle e-mailbase. 

Ook bieden we de mogelijkheid om met nieuwsbrieven te segmenteren, personaliseren en automatiseren om je e-mailmarketing naar een hoger level te brengen. Hier lees je daar meer over.