Connected Journey

Connect

De customer journey begint met de eerste kennismaking met jouw merk of propositie. Het opbouwen van merk/product-bekendheid is de basis, want onbekend maakt onbemind.

Online is dé manier om aan awareness te werken omdat je snel veel verkeer op kunt bouwen, er goede targeting methodes zijn en de kosten per contact exact te meten zijn. Algemene productbekendheid is geen doel op zich vinden we. Het gaat om de juiste mensen, op het juiste moment met relevante content te informeren over je propositie. De opvolging daarna, naar het volgende touch point of daadwerkelijk aankoopmoment is cruciaal om het uiteindelijke doel: sales,  te bereiken.

De specialisten van WeConnect brengen jou efficiënt en effectief in contact met jouw nieuwe consument of prospect. Met jouw merkpositionering, doelgroepen en doelstellingen maken wij een voorstel. Is jouw merkstrategie nog in ontwikkeling dan helpen onze strategen jouw digital marketingplan scherp te krijgen. WeConnect is media onafhankelijk dus we kijken welke media het meest geschikt zijn voor het doel. Dat kunnen social kanalen zijn als Instagram, Facebook, Snapchat of Pinterest maar ook Display, Search of misschien zelfs influencers of digitale buitenreclame. Voor de content maken we een contentplan dat onze in house creatieven uitwerken in de vorm van impactvolle posts, advertenties, video of banners in de meest succesvolle formats. Het mediaplan richten we op always on, dripping of een burst campagne.

We spreken heldere KPI’s af in de vorm van bereik en frequentie en monitoren en optimaliseren de campagne gedurende de looptijd. Aan het eind van de periode evalueren we resultaten en rapporteren deze aan je in een overzichtelijk dashboard.

Engage

Bereik, in contact komen met mensen, is het startpunt van de klantreis. De fase van engagement die hierop volgt moet ervoor zorgen dat jouw merk een plekje krijgt in het hart van de consument. Maar hoe? Wat onderscheidt engaging content van gewone content?

Emotie! Het moet iets losmaken en de content kan persoonlijk zijn. Je gaat het gesprek aan met je doelgroep en bouwt een relatie met hen op. We gaan aan de slag met een creatief concept wat dichtbij jouw merk staat; dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een terugkerende rubriek of een spelletje. We kunnen onze Quiz app inzetten, waarbij consumenten de interactie aangaan door op een speelse manier met je merk bezig zijn. Maar het kan ook met user generated content.

Met goede, likeable content creëer je empathie en een lach, de consument voelt zich aangetrokken tot jouw verhaal en je ontvangt betrokken reacties. En als je eenmaal in het hart zit, wil je er blijven, daarom kijken we vooruit en denken we mee over hoe we een lange termijn relatie kunnen opbouwen en ze een stapje verder in de journey kunnen brengen …

Convert

Na overweging willen we de consument laten converteren. Dit is de fase waarin er actie wordt verwacht. Er is vertrouwen en overtuiging aanwezig bij de consument en door de juiste touchpoints aan te bieden, kunnen we de consument overhalen om in beweging te komen. We focussen ons in deze fase op harde conversies: een aankoop, ingevuld contactformulier, registratie of soft conversies: een download, inschrijving nieuwsbrief, deelname activatie, klik op een link.

Remarketing speelt een belangrijke rol in het bereiken van dergelijke conversies. Een potentiële klant is bijvoorbeeld verschillende keren op je website geweest of we hebben hem/haar eerder bereikt met content. De kracht van remarketing is dat we de consument aan jouw merk/product kunnen herinneren. Op die manier blijf je top-of-mind en helpen we om bezoekers om te zetten in klanten.

Tijdens de Convert-fase is het belangrijk om drempels weg te nemen bij de consument. Je wilt goed bereikbaar zijn, omdat de kans bestaat dat een consument tijdens deze fase nog een laatste korte vraag wil stellen. Dit kunnen wij oplossen middels webcare of een chatfunctie.

Gedurende de campagne zijn we bezig met conversie optimalisatie. Hierin is het belangrijk om de juiste KPI’s af te stemmen om zoveel mogelijk conversies te genereren. Een KPI moet vooral meetbaar zijn, gericht zijn op een verbeterratio en actionable zijn. Daarnaast analyseren we gedurende de campagne waar kansen liggen, zodat de campagnes rendabel worden en blijven.

Nurture

De conversie is behaald, maar dit betekent nog niet dat we er zijn! Het is belangrijk dat de consument tevreden blijft en ze blijvend aan jouw merk te binden en te boeien, maximale Customer Lifetime Value. Zorg er dus voor dat klanten na de ondernomen actie in de Convert-fase niet afvallen, maar pik ze op en Care! Maak ze ambassadeurs van je merk. Persoonlijke aandacht is key; vraag wat fans willen zien en horen, give them some love. Zet ze in de spotlights en koester je fans, want waar zijn we zonder hen? Met het delen van user generated content geef je ambassadeurs een podium geven en een blijk van waardering.

Loyale en trouwe klanten kunnen reacties en reviews achterlaten, dit is overtuigende content die écht laten zien wie je bent. Potentiële klanten zoeken deze social proof om zichzelf te overtuigen dat ze de juiste aankoop gaan doen of hebben gedaan. Daarom moeten er voldoende content en andere ervaringen aanwezig zijn om de journey in de richting van conversie te duwen. Enerzijds wil je je in deze fase dus richten op proof (reviews, reacties, likes) en anderzijds op rentention (loyalty en tevredenheid).