De opdracht.

Trendhopper heeft een ruim assortiment aan trendy en verrassende accessoires in verschillende stijlen, passend bij elk budget. De stijlen zijn: Fun, Raw, Base en Bright. Deze stijlen kun je op de website gemakkelijk gebruiken als filter zodat je alleen de producten van één bepaalde stijl ziet. Het doel van Trendhopper is om relevante content te maken die aansluit op de favoriete woonstijl van hun audiences. Onze opdracht was om een campagne op te zetten met de doelstelling om meer data te verzamelen over de woonstijl-voorkeur van de fanbase.

Onze oplossing.

Om de favoriete woonstijl van de fans te achterhalen, hebben wij de Trendhopper Woonstijlen Quiz App ontwikkeld. In de quiz moesten de deelnemers aangeven in hoeverre een afbeelding hun woonstijl kenmerkt en konden ze erachter komen welke van de 4 woonstijlen het meeste bij hun persoonlijke smaak past of dat hun smaak meer een mix is van de verschillende stijlen. Het resultaat van de quiz bestond uit een omschrijving van de woonstijl, een link naar het Pinterest moodboard van de desbetreffende woonstijl, een link naar de selectie Trendhopper producten die hierbij aansluit en een moodboard ter inspiratie bij het shoppen. De deelnemers konden met het invullen van de quiz kans maken op een Crosley platenspeler of Zuiver cooler.

De Quiz App is geboost via een advertising campagne op Facebook en middels een e-mailmarketingcampagne (nieuwsbrief) van Trendhopper. De quiz bevatte in totaal 12 vragen, 3 vragen per woonstijl. Na het beantwoorden van alle vragen werden een aantal persoonlijke gegevens gevraagd, namelijk: naam, e-mailadres, geboortedatum, inschrijving voor de nieuwsbrief en prijsvoorkeur. Met deze gegevens is het mogelijk om profielen aan te maken in ons dataplatform EffectiveProfiles, vervolgens kunnen we custom audiences aanmaken. Met deze audiences kan Trendhopper in de toekomst targetten op de juiste fans waarvan hun favoriete stijl overeenkomt met de content van de campagne.

Benieuwd naar de vragen en visuals van de quiz?
Ervaar hem hier zelf: Trendhopper Woonstijlen Quiz!

Het resultaat.

De Trendhopper Woonstijlen Quiz is gepromoot via een Facebookbericht, Facebook advertising en via de nieuwsbrief van Trendhopper. Het Facebookbericht had een organisch bereik van 6882 met 137 klikken op de link naar de quiz app. Via Facebook advertising zijn 2300 klikken naar de quiz app gerealiseerd. Ook de nieuwsbrief was erg succesvol en had veel clicks naar de quiz app.

In totaal zijn er 2900 sessies op de beginpagina van de quiz geweest, hiervan hebben 2300 deelnemers (79%) de hele quiz doorlopen. 70% van de quiz deelnemers hebben hun gegevens ingevuld en met een advertising budget van €500,- hebben we niet alleen een succesvolle campagne gehad, maar ook 1607 EffectiveProfiles profielen verzameld. Deze profielen zijn onder andere voorzien van e-mailadressen en woonstijl keuze en kunnen gebruikt worden bij volgende campagnes.

Wil je meer informatie over het opzetten van een quiz app en het creëren van dataprofielen van jouw fans?
We helpen je graag!