Ranzijn Tuin & Dier

De opdracht.

De tweede stadswinkel van Ranzijn tuin & dier opende haar deuren aan de Vierhavensstraat 91 in Rotterdam. Voor de openingscampagne werden we gevraagd om social (Facebook en Instagram) in te zetten om hier aandacht voor te genereren. De campagne moest een lokaal karakter hebben en aansluiten bij de andere communicatie-uitingen die hiervoor zijn ingezet.

Onze oplossing.

Op basis van de Connected Journey is een social strategie opgezet waarbij de focus lag op awareness, engagement én uiteindelijke winkel bezoeken. De eerste weken van de campagne is verschillende social content ingezet ter promotie van de nieuwe winkel, te denken aan bijzondere openingsacties en het onderscheidende vermogen van Ranzijn tuin & dier. Alles is ondersteund met Facebook advertising campagnes, gericht op zeer lokale targeting. De engagement onder Rotterdamse baasjes is onder andere gestimuleerd door het opzetten van een Facebook event voor een pop-up speelparadijs bij de stadswinkel.

In de tweede helft van de campagne zijn verschillende activaties ingezet om de betrokken fans naar de winkel te trekken. Zo zijn er twee couponacties en een pipet sample actie gehouden. Na inschrijving op een landingspagina (Facebook app) ontvingen de inschrijvers een e-mail waarmee ze in de winkel korting kregen op honden- of kattenvoeding óf een gratis pipet sample tegen een vlooienbehandeling.

Het resultaat.

Awareness
In de awareness fase is gefocust op een groot bereik: in totaal heeft de campagne 700k weergaven gehad met een gemiddelde CPM tussen € 2,88 – € 4,27. Hiervoor zijn zowel Instagram als Facebook ingezet. Met een gemiddelde frequentie van 1.40 – 2.95 zijn veel personen in de nabije omgeving van de stadswinkel bereikt. Dat de nieuwe stadswinkel is geopend, kan niemand meer omheen!

Convert
In deze fase van de Connected Journey zijn nog eens extra 580k weergaven gegenereerd. Van de drie activaties heeft vooral de gratis pipet sample voor het meeste bereik én inschrijvingen gezorgd.

Doordat de strategie van deze openingscampagne is gebaseerd op de Connected Journey, zijn alle fases uit de journey aan bod gekomen. Het allerbelangrijkste is veel aandacht voor de nieuwe winkel en traffic naar de winkel genereren – dat is zeker gerealiseerd!

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?
Neem contact met ons op!