Celavita Stamppot Kookwedstrijd

De opdracht.

Een lekkere stamppot maken is zo gemaakt. Tenminste, als je Oma’s Stamppot aardappelen van CêlaVíta gebruikt. CêlaVíta vroeg ons om met een goede online activatie te komen om Oma’s kookaardappelen onder de aandacht te brengen bij de fans. Naast het creëren van awareness was het belangrijk dat met de activatie de loyaliteit van de fans vergroot werd. Het was hierbij van belang dat er een kwalitatieve band werd opgebouwd door de emotionele connectie te versterken.

Onze oplossing.


App
Begin 2017 ging de CêlaVíta Stamppot Kookwedstrijd van start! Een wedstrijd waarbij fans hun lekkerste stamppot recept konden insturen via de speciaal door ons ontwikkelde app. Op basis van de ingestuurde foto en de omschrijving maakten de fans kans op één van de drie stamppot-pakketten en een jaar lang gratis aardappeltjes. Uit alle inzendingen hebben we de drie meest verrassende recepten uitgekozen.

Video’s
We zijn vervolgens bij deze koks langs geweest om een ‘kijkje in de keuken’- filmpje op te nemen, om te laten zien hoe de stamppot gemaakt wordt. We hebben de video’s ingestoken op herkenbaarheid: huiselijk en niet te perfect/strak.

Live / stemmen
Na het delen van de drie filmpjes op Facebook, hebben wij het ‘woord’ aan de community gegeven: zij mochten bepalen wie de winnares van de kookwedstrijd zou worden. Dit gebeurde tijdens de live sessie op Facebook en de stemperiode die daarop volgde. Het recept met de meeste stemmen won uiteindelijk de hoofdprijs van een jaar lang gratis aardappeltjes.

Het resultaat.

We kijken terug op een leuke campagne, waarin veel fans meeleefden met de uitslag van de wedstrijd en we mooie resultaten hebben behaald voor CêlaVíta.

Awareness

Op het gebied van awareness voor Oma’s Kookaardappelen was de activatie erg succesvol. In totaal zijn de uitingen over de Stamppot Kookwedstrijd en de Stamppot Themaweek 725.640 keer weergegeven! De advertising campagne met als doelstelling klikken naar de inschrijfapp heeft hier een groot aandeel in gehad (318.215 weergaven) en daarnaast werden de drie kookvideo’s veel bekeken. Ook hebben we ruim twee maanden op een leuke, interactieve manier content rond de Kookwedstrijd en Themaweek gedeeld. Hoewel het vragen om recepten geen laagdrempelige actie was, hebben uiteindelijk maar liefst 89 fans deelgenomen aan de wedstrijd! Tevens hebben we van de fans tijdens deze periode veel leuke user-generated content verkregen, waar we voor toekomstige content voor de pagina gebruik van kunnen maken.

Loyaliteit
Ook de doelstelling om loyaliteit te vergroten is behaald. Gemiddeld heeft 3,66% (benchmark gemiddelde bereikconversie = 3-4%) van de personen die met de uiting bereikt zijn actie ondernomen. We zagen daarnaast uitschieters tijdens een aantal momenten waarbij de CêlaVíta community versterkt werd. Zo waren er bijvoorbeeld vele én positieve reacties bij de bekendmaking van de finalisten (8,09%), het live stemmen op hun favoriet (5,06%) en de bekendmaking van de winnares (6,23%). Hieruit bleek dat de fans erg meeleefden en het waardeerden dat de community ‘in charge’ was!

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact op en we helpen je graag verder!