Hoe behaal je meer conversies via social? Een strategische aanpak!

terug

Hoe behaal je meer conversies via social?
Een strategische aanpak!

Een case over de strategische funnel van Trendhopper op social met

aansprekende content en advertising, wat uiteindelijk geleid heeft

tot een verdubbeling van de opbrengst vanuit social media.

Image
terug

Hoe behaal je meer conversies via social?
Een strategische aanpak!

Een case over de strategische funnel van Trendhopper op social met

aansprekende content en advertising, wat uiteindelijk geleid heeft

tot een verdubbeling van de opbrengst vanuit social media.

Image

Achtergrond

Trendhopper heeft 8 foldermomenten per jaar. In iedere folder komen nieuwe producten, styling en trends naar voren. Wij creëren iedere folder een nieuwe flow waarin we de consument meenemen in de Trendhopper journey!

Het verhaal

WeConnect laat Trendhopper groeien.

Aan de hand van ons strategisch model “The Connected Journey” nemen we consumenten mee in een funnel en begeleiden we hen tot het moment van aankoop. The Connected Journey gaat van awareness (connect) naar engagement, conversie en nurture. Deze funnel doorlopen wij voor Trendhopper met aansprekende content en social media advertising. Daarbij speelt onze data driven marketingaanpak een belangrijke rol. Met ons dataplatform EffectiveProfiles kunnen wij audiences gesegmenteerd een relevante boodschap tonen. In deze case staat The Connected Journey centraal, iedere fase van de journey zullen we doorlopen!

De oplossing

CONNECT

We are here!

In deze fase van de journey bereiken we een groot publiek met videocontent op Facebook en Instagram, zodat zoveel mogelijk mensen zich interesseren voor de nieuwe collectie en trends van Trendhopper.

Vervolgens retargeten we deze consumenten in de volgende fase van de journey via Facebook en Instagram om ze verder te begeleiden tot het moment van aankoop.

ENGAGE

We inspire you!

We inspireren consumenten met een Instant Experience; een ervaring op volledig scherm waarbij consumenten aan de hand van video’s, foto’s in een carrousel en getagde producten kennis kunnen maken met de nieuwste trends & stylingtips.

Deze consumenten nemen we vervolgens weer een stapje verder mee in onze funnel door middel van retargeting op onze social kanalen.

Op Pinterest & Instagram inspireren we met stylingtips en toffe sfeerfoto’s. Deze kanalen zijn voor Trendhopper belangrijke, on-going kanalen voor inspiratie. Pinterest is dankzij de advertising mogelijkheid sinds april j.l. een nog interessanter platform geworden, daarover meer; lees snel verder!

CONVERT

We convert potentials into customers!

De nieuwe collectie wordt gepromoot door middel van stopmotions, linkposts, carrousels, albums en de collectie-canvas. Dit laatste contenttype is zeer effectief. De CTR is 2,5 keer zo hoog t.o.v. andere contentitems en ook het aantal toegeschreven aankopen van deze advertentie ligt hoger dan bij andere advertenties.

Dynamische retargetingcampagne

De nieuwe collectie wordt gepromoot door middel van stopmotions, linkposts, carrousels, albums en de collectie-canvas. Dit laatste contenttype is zeer effectief. De CTR is 2,5 keer zo hoog t.o.v. andere contentitems en ook het aantal toegeschreven aankopen van deze advertentie ligt hoger dan bij andere advertenties.

“De inzet van het advertisingbudget van de dynamische retargeting campagne levert 9x meer omzet op.”

Pinterest

Door het gebruik van creatieve pins en advertising stijgt de online traffic vanuit Pinterest en is er een groot aandeel nieuwe bezoekers vanuit Pinterest op de website.

“De toegeschreven omzet vanuit Pinterest is verdrievoudigd t.o.v. vorig jaar”

“De sessieduur is 17% langer t.o.v. vorig jaar”

NURTURE

We present to you: our Trendhopper ambassadors!

We geven het podium aan onze Trendhoppper fans door hun foto’s met Trendhopper producten te delen op Instagram en Pinterest.

 
 

In het afgelopen Q2 zien we dat social een vergrote bijdrage heeft geleverd in vergelijking tot hetzelfde kwartaal vorig jaar, als we kijken naar online conversies. Het inzetten van een strategische funnel; The Connected Journey werkt, want zowel de ecommerce ratio (het aantal sessies dat resulteert in een conversie) als de opbrengst vanuit social is verdubbeld.

Ben je na het lezen van deze case nieuwsgierig geworden hoe we voor jouw social media een strategische aanpak kunnen opzetten? Bel of mail mij! 🙂

Deel deze story

Arthur Samson
Niki Davidse

Community Manager & Consultant


Lijkt het je leuk om bij ons te werken?

Bekijk onze vacatures!

naar vacatures
Arthur Samson
Niki Davidse

Community Manager & Consultant


Lijkt het je leuk om bij ons te werken?

Bekijk onze vacatures!

naar vacatures