Testpanel

Meer naamsbekendheid voor jouw merk met een testpanel!

Heb je net een nieuw product op de markt gezet en wil je weten hoe de consument hierover denkt en daarnaast ook meteen meer naamsbekendheid voor dit product genereren? Kies er dan voor om samen met ons een testpanel uit te voeren. Een goede manier om naamsbekendheid en product trial te combineren! 

Door middel van een oproeppost op social media wordt de doelgroep opgeroepen om mee te doen aan het testpanel. Meestal is dat iets in de trant van: “Doe mee aan ons testpanel en win x”. Dat kan zijn: het product dat getest wordt of een ander product dat goed bij de doelgroep past en ervoor zorgt dat mensen zich graag willen opgeven voor jouw testpanel. 

Vervolgens komen geïnteresseerden terecht op een speciale landingspagina die helemaal in de look & feel van jouw merk is ontworpen. Hier kun je de doelgroep wat vragen stellen om zo meer over ze te weten te komen. Potentiële deelnemers voeren vervolgens hun persoonsgegevens in en kunnen daarbij ook de nieuwsbrief opt-in aanvinken (dit doet de meerderheid). 

Door de vragen die deelnemers hebben ingevuld en persoonsgegevens, kunnen wij vervolgens in ons dataplatform EffectiveProfiles 360 graden klantprofielen maken. Zo kunnen je met nieuwe online marketinguitingen de juiste doelgroep retargeten. Daarnaast kunnen we ook lookalikes van deze groep maken, zo breng jij data driven marketing naar een hoger level!

Nadat de inschrijfperiode is verstreken, kiezen wij (of jullie) een aantal winnaars die het product echt mogen testen. Zij ontvangen dan een link naar een gedeelte van de app waar zij testresultaten in kunnen vullen. Deze vragen worden vooraf samen met jullie opgesteld, zodat het product getoetst kan worden aan verschillende elementen. Dit kan bijvoorbeeld door ster ratings toe te voegen, open of meerkeuze vragen te stellen aan de testers.

Nadat de testresultaten bekend zijn, kun je deze resultaten vervolgens weer in jouw marketinguitingen communiceren! Perfect te gebruiken als social proof. 

Voordelen van een testpanel:

  • Hoge conversieratio
  • Engagement met jouw doelgroep
  • Data en nieuwsbrief opt-ins verzamelen
  • Merk & beleving krachtig neerzetten
  • Maximale ontzorging met online advertising

Wil je meer weten over het testpanel? Neem dan contact met ons op!